25 May 2010

Social Media; The Influence Pyramid

Het gebruik van social media in bedrijfscommunicatie is zo langzamerhand goed gebruik omdat deze netwerke beschikken over de kracht van de vertrouwde verwijzing. Een "ammbassadeur"-achtige verspreiding van je brand, je boodschap.

Twee hooftthema's zijn noodzakelijk voor het succesvol gebruik van scoial media;
1. De invloed op interne bedrijfsprocessen en de daarmee gepaard gaande ICT vraagstukken
2. De werking van social media

Voor het laatste punt is "The Influence Pyramid" een goede methode om te begrijpen hoe boodschappen - lees content - door social media worden verspreid.

Het is een goed model om uit te leggen welke communicatie strategie moet worden gevolgd.

Bron : Tippingpoint Labs


Meer over media en technologie in mijn boek "Digital Relationships"

19 May 2010


In het eerste kwartaal van 2010 steeg het aandeel smartphones in het totaal van verkochte mobiele handsets van 13.9 naar 17,3 %

Mobiel en Smart waren al de thema's van de toekomst en het volume neemt dus duidelijk toe.

Belangrijke drijvers zijn mobile entertainment en mobile work (Het Nieuwe Werken)

De convergentie met e-readers lijkt nabij, Computer, Audio, Video, Telefoon voor werk en vrije tijd in een.


Lees meer bij Gartner

Meer over media en technologie in mijn boek "Digital Relationships"

7 May 2010

Social Media in bedrijfsprocessen

Mocht je nog niet overtuigd zijn van de invloed van de web2.0 functionaliteit die de basis vormt voor de sociale netwerken kijk dan maar eens naar onderstaande video.

Centrale thema is de verbondenheid van alle deelnemers, dat is uiteindelijk de jracht van dit medium.

In mijn boek Digital Relationships schreef ik al over deze invloed en het effect op bedrijfprocessen, leverketens en de manier waarop je die kan veranderen en managen.



Ben benieuwd wat jij er van vindt.

Great show @equalman

3 May 2010

TV, dat is pas socal media !!!

De TV bewijst dat het zich makkelijk voegt naar nieuwe technologien en nieuwe markten. Lang geleden voorspelden critici het einde van de krant met de opkomst van de radio en evenzeer het verval van de radio met de opkomst van de TV.

Ze hadden allemaal ongelijk. Drie jaar geleden schreef ik dat Internet gewoon een nieuwe eend is in de media vijver, en dat lijkt nu door onderzoek te worden bewezen.

Hoewel mensen van meer verschillende media gebruik maken is het TV-gebruik zelfs onder jongeren gegroeid.



Het lijkt er op dat de TV zijn rol als media set in de “sociale” omgeving van de huiskamer niet zomaar aan de kant laat zetten en eigenlijk meer en meer een centrale aanjager vormt voor het gebruik van andere media.

Adverteerders zouden zich meer bewust moeten zijn van de "media-waarde-keten" die is ontstaan.

Zie voor de statistieken ook het transcript bij The Econimist

Meer over Web2.0, Media Strategy, Communities, Social Media in mijn boek op www.managementboek.nl